Facebook: όχι και τόσο αθώο

Το facebook είναι ένα πρωτοποριακό μέσο, το οποίο κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια, σε επίπεδο διαδικτύου, καθώς παρέχει άμεση πληροφόρηση σχετικά με την κατάσταση των διαδικτυακών μας φίλων. Κατά κάποιο τρόπο, γεφυρώνεται η έννοια της απόστασης και του χρόνου. Επιπλέον, ο χρήστης δεν πληρώνει κάποιο αντίτιμο με αποτέλεσμα να είναι ελκυστικό και προσιτό στο ευρύ κοινό. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι είναι αθώο. Παρακάτω θα δείτε τι μας αναφέρουν οι μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στους χρήστες του facebook.
Σε κάνει να νιώθεις ότι η ζωή σου δεν είναι τόσο ελκυστική όσο των άλλων …
Παρατηρώντας τα προφίλ, τις δημοσιεύσεις των φίλων σου, οδηγείσαι αναπόφευκτα σε μια σύγκριση. Για παράδειγμα, ένας φίλος σου πήγε ταξίδι και άμεσα προκύπτει το ερώτημα: «εγώ γιατί να μη μπορώ;». Έτσι λοιπόν, φαίνεται ότι οι χρόνιοι χρήστες τείνουν να θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο χαρούμενους σε σχέση με τους φίλους τους, λόγω αυτής της επαναλαμβανόμενης κοινωνικής σύγκρισης.
Θες να αποκτήσεις αυτό που έχει ο άλλος …
Για παράδειγμα, θες να ταξιδέψεις στο Παρίσι, όχι επειδή είναι η αγαπημένη σου πόλη αλλά επειδή έχουν πάει οι φίλοι σου. Κατά αυτόν τον τρόπο, δημιουργούνται τεχνητές ανάγκες και επιθυμίες.
Λάθος συμπεράσματα …
Το facebook προβάλει στις πρώτες στήλες τις ανακοινώσεις των στενών μας φίλων. Αυτό είναι εύκολο, καθώς αναγνωρίζει, βάση του ιστορικού, σε ποιους έχουμε κάνει like, σχόλιο, έχουμε στείλει μήνυμα κλπ. Έτσι λοιπόν, προβάλλεται η είδηση ή ένα γεγονός, από τους στενούς φίλους και από τις σελίδες υψηλής προτίμησης μας και όχι από εκείνους που δεν έχουμε αλληλεπιδράσει. Αυτό βέβαια μας οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα και γενικεύσεις.
Το προφίλ του πρώην …
Έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες επισκέπτονται συχνά τα προφίλ των πρώην ερωτικών συντρόφων τους. Αυτό βέβαια, έχει αρνητικές συνέπειες καθώς τους δυσκολεύει να ξεπεράσουν τον χωρισμό. Το αποτέλεσμα αυτής της επίσκεψης έχει αρνητικό πρόσημο, καθώς αυξάνει τα επίπεδα και την ένταση των αρνητικών συναισθημάτων, καθώς πρόκειται για μια επώδυνη επαναλαμβανόμενη αναβίωση της απώλειας.
Σε κάνει να ζηλεύεις τον σύντροφο σου …
«Ποιος είναι ο Αντώνης Π. που σου έκανε like και σου έστειλε αίτημα φιλίας;» Η κατασκοπεία στο προφίλ του συντρόφου σου έχει αρνητικά αποτελέσματα, καθώς οξύνει τη συμπτωματολογία της ζήλιας και της ανησυχίας. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα, όταν ένας πρώην επιστρέφει στον τοίχο του συντρόφου σου, με ένα like ή με ένα σχόλιο.
Πληροφορίες που δεν θες να μάθουν οι υποψήφιοι εργοδότες σου…
Θα ήθελες να ξέρει ο υποψήφιος εργοδότης σου ότι χθες βράδυ έφτασες στα πρόθυρα της μέθης; Το 40% των χρηστών αποκαλύπτουν την κατάχρηση αλκοόλ και το 20% τη σεξουαλική δραστηριότητα τους. Στο εξωτερικό οι εργοδότες αναζητούν πληροφορίες για τον υποψήφιο εργαζόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Είναι εθιστικό …
Στο DSM – V (διαγνωστικό εγχειρίδιο) έχει προστεθεί ο εθισμός στο διαδίκτυο.
Πηγή: psychologytoday.com
Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα του Site
Σε κάνει να νιώθεις ότι η ζωή σου δεν είναι τόσο ελκυστική όσο των άλλων …
Παρατηρώντας τα προφίλ, τις δημοσιεύσεις των φίλων σου, οδηγείσαι αναπόφευκτα σε μια σύγκριση. Για παράδειγμα, ένας φίλος σου πήγε ταξίδι και άμεσα προκύπτει το ερώτημα: «εγώ γιατί να μη μπορώ;». Έτσι λοιπόν, φαίνεται ότι οι χρόνιοι χρήστες τείνουν να θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο χαρούμενους σε σχέση με τους φίλους τους, λόγω αυτής της επαναλαμβανόμενης κοινωνικής σύγκρισης.
Θες να αποκτήσεις αυτό που έχει ο άλλος …
Για παράδειγμα, θες να ταξιδέψεις στο Παρίσι, όχι επειδή είναι η αγαπημένη σου πόλη αλλά επειδή έχουν πάει οι φίλοι σου. Κατά αυτόν τον τρόπο, δημιουργούνται τεχνητές ανάγκες και επιθυμίες.
Λάθος συμπεράσματα …
Το facebook προβάλει στις πρώτες στήλες τις ανακοινώσεις των στενών μας φίλων. Αυτό είναι εύκολο, καθώς αναγνωρίζει, βάση του ιστορικού, σε ποιους έχουμε κάνει like, σχόλιο, έχουμε στείλει μήνυμα κλπ. Έτσι λοιπόν, προβάλλεται η είδηση ή ένα γεγονός, από τους στενούς φίλους και από τις σελίδες υψηλής προτίμησης μας και όχι από εκείνους που δεν έχουμε αλληλεπιδράσει. Αυτό βέβαια μας οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα και γενικεύσεις.
Το προφίλ του πρώην …
Έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες επισκέπτονται συχνά τα προφίλ των πρώην ερωτικών συντρόφων τους. Αυτό βέβαια, έχει αρνητικές συνέπειες καθώς τους δυσκολεύει να ξεπεράσουν τον χωρισμό. Το αποτέλεσμα αυτής της επίσκεψης έχει αρνητικό πρόσημο, καθώς αυξάνει τα επίπεδα και την ένταση των αρνητικών συναισθημάτων, καθώς πρόκειται για μια επώδυνη επαναλαμβανόμενη αναβίωση της απώλειας.
Σε κάνει να ζηλεύεις τον σύντροφο σου …
«Ποιος είναι ο Αντώνης Π. που σου έκανε like και σου έστειλε αίτημα φιλίας;» Η κατασκοπεία στο προφίλ του συντρόφου σου έχει αρνητικά αποτελέσματα, καθώς οξύνει τη συμπτωματολογία της ζήλιας και της ανησυχίας. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα, όταν ένας πρώην επιστρέφει στον τοίχο του συντρόφου σου, με ένα like ή με ένα σχόλιο.
Πληροφορίες που δεν θες να μάθουν οι υποψήφιοι εργοδότες σου…
Θα ήθελες να ξέρει ο υποψήφιος εργοδότης σου ότι χθες βράδυ έφτασες στα πρόθυρα της μέθης; Το 40% των χρηστών αποκαλύπτουν την κατάχρηση αλκοόλ και το 20% τη σεξουαλική δραστηριότητα τους. Στο εξωτερικό οι εργοδότες αναζητούν πληροφορίες για τον υποψήφιο εργαζόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Είναι εθιστικό …
Στο DSM – V (διαγνωστικό εγχειρίδιο) έχει προστεθεί ο εθισμός στο διαδίκτυο.
Πηγή: psychologytoday.com
Επιμέλεια: Συντακτική ομάδα του Site
|
|