Το έξυπνο Χριστουγεννιάτικο Δώρο

Περίπου το 4% του ετήσιου εισοδήματος ενός ατόμου, χρησιμοποιείται για την αγορά ενός χριστουγεννιάτικου δώρου. Εάν δηλαδή κάποιος λαμβάνει ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, υπολογίζεται ότι θα ξοδέψει περίπου 400 ευρώ, για τα δώρα αυτής της περιόδου. Συνεπώς, η σωστή επιλογή είναι εκείνη, η οποία θα μας ανταμείψει και θα μας εξυψώσει στα μάτια των αγαπημένων μας ανθρώπων.
Οι φετινές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το διαθέσιμο οικονομικό κεφάλαιο, για τα Χριστούγεννα, θα είναι περιορισμένο. Παρόλα αυτά, μπορείτε με χαμηλό κόστος να προσφέρετε ένα έξυπνο δώρο, που θα προκαλέσει πολλαπλάσια χαρά της αξίας του, στον παραλήπτη.
Τι δείχνουν οι έρευνες:
Ένα ανεπιθύμητο δώρο μπορεί να προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα (π.χ. άγχος, ματαίωση).
1 στους 4 ανησυχεί για το δώρο που προσφέρει.
1 στους 5 ανησυχεί για το δώρο που λαμβάνει.
Οι άνδρες αντιμετωπίζουν υψηλότερα ποσοστά άγχους τόσο στην προσφορά όσο και στην αποδοχή ενός δώρου, σε σχέση με τη γυναίκα.
Οι άνθρωποι έχουν συχνή οπτική επαφή με το δωρητή, αν τους αρέσει πραγματικά το δώρο. Σε αντίθετη περίπτωση, αποφεύγουν την βλεμματική επαφή για να μην αποκαλυφθεί το πραγματικό συναίσθημά τους.
Αν ο δωρητής δεν μείνει ικανοποιημένος παράγει ένα ψεύτικο χαμόγελο. Σε αυτήν την κατάσταση, το γέλιο φαίνεται στο στόμα, αλλά απουσιάζει από τους μυς και το μάτι.
Αν ο δωρητής μείνει ικανοποιημένος θα αλληλεπιδράσει άμεσα με το δώρο (π.χ. θα το δοκιμάσει ή θα το δείξει στους παρευρισκόμενους).
Οι φετινές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το διαθέσιμο οικονομικό κεφάλαιο, για τα Χριστούγεννα, θα είναι περιορισμένο. Παρόλα αυτά, μπορείτε με χαμηλό κόστος να προσφέρετε ένα έξυπνο δώρο, που θα προκαλέσει πολλαπλάσια χαρά της αξίας του, στον παραλήπτη.
Τι δείχνουν οι έρευνες:
Ένα ανεπιθύμητο δώρο μπορεί να προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα (π.χ. άγχος, ματαίωση).
1 στους 4 ανησυχεί για το δώρο που προσφέρει.
1 στους 5 ανησυχεί για το δώρο που λαμβάνει.
Οι άνδρες αντιμετωπίζουν υψηλότερα ποσοστά άγχους τόσο στην προσφορά όσο και στην αποδοχή ενός δώρου, σε σχέση με τη γυναίκα.
Οι άνθρωποι έχουν συχνή οπτική επαφή με το δωρητή, αν τους αρέσει πραγματικά το δώρο. Σε αντίθετη περίπτωση, αποφεύγουν την βλεμματική επαφή για να μην αποκαλυφθεί το πραγματικό συναίσθημά τους.
Αν ο δωρητής δεν μείνει ικανοποιημένος παράγει ένα ψεύτικο χαμόγελο. Σε αυτήν την κατάσταση, το γέλιο φαίνεται στο στόμα, αλλά απουσιάζει από τους μυς και το μάτι.
Αν ο δωρητής μείνει ικανοποιημένος θα αλληλεπιδράσει άμεσα με το δώρο (π.χ. θα το δοκιμάσει ή θα το δείξει στους παρευρισκόμενους).
|
|
Κανόνες ορθής επιλογής
1. Καταλληλότητα: το δώρο ενέχει μια εκφραστική αξία που δηλώνει το βάθος και την ποιότητα μιας σχέσης. Ως εκ τούτου, το δώρο δεν πρέπει να υπερβαίνει τη σχέση οικειότητας ανάμεσα σε εκείνον που το προσφέρει και σε εκείνον που το λαμβάνει. Για παράδειγμα, σε μια επαγγελματική σχέση, το κατάλληλο δώρο είναι εκείνο που σχετίζεται με το επάγγελμα και την εργασία.
2. Ενσυναίσθηση: πρέπει να καταλάβεις την εσωτερική επιθυμία του ατόμου. Αυτό βέβαια, σχετίζεται με το πόσο καλά γνωρίζουμε τα ενδιαφέροντα, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του.
3. Προσπάθεια: σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν εκείνα τα δώρα που απαιτούν προσπάθεια (π.χ. χρόνο) από την πλευρά του δωρητή.
4. Βάλτε Φαντασία: αλλιώς ρωτήστε τους φίλους σας για τα αξέχαστα δώρα που κατά καιρούς έχουν λάβει ή έχουν προσφέρει. Αν δεν φημίζεστε για την φαντασία σας, ψάξτε στο διαδίκτυο ή κάνετε μια μικρή αναζήτηση στα καταστήματα.
5. Αγοράσετε: από μη κερδοσκοπικούς φορείς, που υποστηρίζουν τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (π.χ. ΑμΕΑ). Συνήθως, στήνουν περίπτερα σε κεντρικά σημεία της πόλης και το κόστος τους είναι χαμηλό, αναλογικά με την αξία τους.
Πηγή: Psychologytoday.com
Επιμέλεια: συντακτική ομάδα του Site
1. Καταλληλότητα: το δώρο ενέχει μια εκφραστική αξία που δηλώνει το βάθος και την ποιότητα μιας σχέσης. Ως εκ τούτου, το δώρο δεν πρέπει να υπερβαίνει τη σχέση οικειότητας ανάμεσα σε εκείνον που το προσφέρει και σε εκείνον που το λαμβάνει. Για παράδειγμα, σε μια επαγγελματική σχέση, το κατάλληλο δώρο είναι εκείνο που σχετίζεται με το επάγγελμα και την εργασία.
2. Ενσυναίσθηση: πρέπει να καταλάβεις την εσωτερική επιθυμία του ατόμου. Αυτό βέβαια, σχετίζεται με το πόσο καλά γνωρίζουμε τα ενδιαφέροντα, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του.
3. Προσπάθεια: σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν εκείνα τα δώρα που απαιτούν προσπάθεια (π.χ. χρόνο) από την πλευρά του δωρητή.
4. Βάλτε Φαντασία: αλλιώς ρωτήστε τους φίλους σας για τα αξέχαστα δώρα που κατά καιρούς έχουν λάβει ή έχουν προσφέρει. Αν δεν φημίζεστε για την φαντασία σας, ψάξτε στο διαδίκτυο ή κάνετε μια μικρή αναζήτηση στα καταστήματα.
5. Αγοράσετε: από μη κερδοσκοπικούς φορείς, που υποστηρίζουν τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (π.χ. ΑμΕΑ). Συνήθως, στήνουν περίπτερα σε κεντρικά σημεία της πόλης και το κόστος τους είναι χαμηλό, αναλογικά με την αξία τους.
Πηγή: Psychologytoday.com
Επιμέλεια: συντακτική ομάδα του Site