Πείραμα: οπτικός γκρεμός
Στο πείραμα συμμετέχουν βρέφη από 6 έως 14 μηνών με τις μητέρες τους. Το κάθε βρέφος τοποθετείται πάνω σε ένα τραπέζι του οποίου η επιφάνεια μοιάζει με σκακιέρα, με κόκκινα και λευκά τετράγωνα. Από ένα σημείο και μετά, η επιφάνεια του τραπεζιού αλλάζει καθώς καλύπτεται από Plexiglas το οποίο δημιουργεί έναν οπτικό γκρεμό (οπτική πλάνη). Αρχικά τα βρέφη διστάζουν να μπουσουλίσουν σε αυτήν την επιφάνεια επειδή η οπτική τους αντίληψη λαμβάνει και κατανοεί την έννοια του βάθους.
Το πείραμα συνεχίζεται με σκοπό να διαπιστωθεί η επίδραση της μητέρας. Συγκεκριμένα, όταν η μητέρα επιβραβεύει και παροτρύνει (π.χ. με ένα χαμόγελο) το βρέφος, αυτό τείνει να «νικά» τον αρχικό δισταγμό και φόβο του οπτικού γκρεμού και τελικά μπουσουλάει πάνω στην πλατφόρμα. Αντίθετα, όταν η μητέρα το αποτρέπει (π.χ. με φοβική έκφραση προσώπου), το βρέφος διστάζει να εξερευνήσει τον οπτικό γκρεμό.
Από αυτό το πείραμα, μαθαίνουμε ότι τα βρέφη ήδη από την ηλικία των 6 έως 14 μηνών, αντιλαμβάνονται το οπτικό βάθος. Επίσης, οι γονείς μέσα από τη μη λεκτική επικοινωνία επικοινωνούν με το βρέφος, το οποίο αντιλαμβάνεται τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνει, τι είναι επικίνδυνο και τι είναι ασφαλές. Τα βρέφη λοιπόν, κατανοούν τα μη λεκτικά σύμβολα (π.χ. χαμόγελο, φοβικές αντιδράσεις) και σταδιακά διαμορφώνουν μέσα από αυτήν την αλληλεπίδραση την προσωπικότητα τους και αποκτούν τις πρώτες τους εμπειρίες (βιώματα).
Συντακτική Ομάδα του Site
Το πείραμα συνεχίζεται με σκοπό να διαπιστωθεί η επίδραση της μητέρας. Συγκεκριμένα, όταν η μητέρα επιβραβεύει και παροτρύνει (π.χ. με ένα χαμόγελο) το βρέφος, αυτό τείνει να «νικά» τον αρχικό δισταγμό και φόβο του οπτικού γκρεμού και τελικά μπουσουλάει πάνω στην πλατφόρμα. Αντίθετα, όταν η μητέρα το αποτρέπει (π.χ. με φοβική έκφραση προσώπου), το βρέφος διστάζει να εξερευνήσει τον οπτικό γκρεμό.
Από αυτό το πείραμα, μαθαίνουμε ότι τα βρέφη ήδη από την ηλικία των 6 έως 14 μηνών, αντιλαμβάνονται το οπτικό βάθος. Επίσης, οι γονείς μέσα από τη μη λεκτική επικοινωνία επικοινωνούν με το βρέφος, το οποίο αντιλαμβάνεται τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνει, τι είναι επικίνδυνο και τι είναι ασφαλές. Τα βρέφη λοιπόν, κατανοούν τα μη λεκτικά σύμβολα (π.χ. χαμόγελο, φοβικές αντιδράσεις) και σταδιακά διαμορφώνουν μέσα από αυτήν την αλληλεπίδραση την προσωπικότητα τους και αποκτούν τις πρώτες τους εμπειρίες (βιώματα).
Συντακτική Ομάδα του Site