Περί προπαγάνδας

Ως προπαγάνδα χαρακτηρίζουμε την μετάδοση ενός μηνύματος με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα κάποιου (ισχυρού, κυρίαρχης τάξης, κυβέρνησης κ.α.). Με την ευρεία έννοια του όρου, η διαφήμιση αποτελεί μια μορφή προπαγάνδας, καθώς μεταδίδει το μήνυμα με τέτοιο τρόπο, για να αγοράσεις το συγκεκριμένο αγαθό.
Η προπαγάνδα ανθεί στον χώρο της πολιτικής και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Με συγκεκριμένους τρόπους και τεχνικές επιχειρεί να επηρεάσει τον τρόπο σκέψης και δράσης του κοινού. Η προπαγάνδα επιτυγχάνεται με ποικίλους τρόπους και κυρίως με επίκληση στο συναίσθημα του ακροατή ή του θεατή. Δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη ψευδών πληροφοριών αλλά κρίνεται απαραίτητη η μονόπλευρη προβολή ενός θέματος και ο υπερτονισμός μονάχα εκείνων των χαρακτηριστικών που μας ωφελούν. Για παράδειγμα, η διαφήμιση ενός προϊόντος αναφέρει μονάχα τα θετικά του αγαθού και όχι τα αρνητικά. Τέλος, η προπαγάνδα βασίζεται στην επαναληψιμότητα της είδησης (εκστρατείες διάδοσης), με σκοπό να παγιωθεί από το σύνολο του κοινού, το προς διάδοση μήνυμα.
Συντακτική Ομάδα του Site
Η προπαγάνδα ανθεί στον χώρο της πολιτικής και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Με συγκεκριμένους τρόπους και τεχνικές επιχειρεί να επηρεάσει τον τρόπο σκέψης και δράσης του κοινού. Η προπαγάνδα επιτυγχάνεται με ποικίλους τρόπους και κυρίως με επίκληση στο συναίσθημα του ακροατή ή του θεατή. Δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη ψευδών πληροφοριών αλλά κρίνεται απαραίτητη η μονόπλευρη προβολή ενός θέματος και ο υπερτονισμός μονάχα εκείνων των χαρακτηριστικών που μας ωφελούν. Για παράδειγμα, η διαφήμιση ενός προϊόντος αναφέρει μονάχα τα θετικά του αγαθού και όχι τα αρνητικά. Τέλος, η προπαγάνδα βασίζεται στην επαναληψιμότητα της είδησης (εκστρατείες διάδοσης), με σκοπό να παγιωθεί από το σύνολο του κοινού, το προς διάδοση μήνυμα.
Συντακτική Ομάδα του Site