Η τέχνη της λογοθεραπείας
Ζητήστε λογοθεραπευτική αξιολόγηση αν:
0-2 χρόνων
Το παιδί δεν αντιδρά σε ήχους (έως 6 μηνών).
Δείχνει να μην κατανοεί απλές οδηγίες (έως 12 μηνών).
Δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματός του (έως 12 μηνών).
Δε χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά- μπαμπά» (έως 12 μηνών).
Δεν ονομάζει οικεία αντικείμενα-πρόσωπα (έως 12 μηνών).
Το λεξιλόγιό του δεν ανανεώνεται και εμπλουτίζεται διαρκώς (έως 18 μηνών).
Δε χρησιμοποιεί προτάσεις με 2-3 λέξεις (έως 2 ετών).
Δεν καταλαβαίνει σύνθετες οδηγίες (έως 2 ετών).
0-2 χρόνων
Το παιδί δεν αντιδρά σε ήχους (έως 6 μηνών).
Δείχνει να μην κατανοεί απλές οδηγίες (έως 12 μηνών).
Δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματός του (έως 12 μηνών).
Δε χρησιμοποιεί τις λέξεις «μαμά- μπαμπά» (έως 12 μηνών).
Δεν ονομάζει οικεία αντικείμενα-πρόσωπα (έως 12 μηνών).
Το λεξιλόγιό του δεν ανανεώνεται και εμπλουτίζεται διαρκώς (έως 18 μηνών).
Δε χρησιμοποιεί προτάσεις με 2-3 λέξεις (έως 2 ετών).
Δεν καταλαβαίνει σύνθετες οδηγίες (έως 2 ετών).
Από 2-4 χρονών
Το παιδί δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα σας και δεν εδραιώνει βλεμματική επαφή με πρόσωπα και αντικείμενα.
Δε συνηθίζει να μιμείται γνώριμες δραστηριότητες όταν παίζει π.χ πως ταΐζει ένα μωρό.
Δεν του αρέσει να παίζει με τα άλλα παιδιά.
Κάνει στερεοτυπικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις του σώματος, του κεφαλιού και των άκρων.
Ασχολείται με ιδιόρρυθμο τρόπο με αντικείμενα και παιχνίδια (μονότονα).
Δε φέρνει κάτι που του ζητήσατε χωρίς να το δείξετε.
Δεν έχει αναπτύξει λόγο και δε σχηματίζει προτάσεις.
Δεν κάνει ερωτήσεις.
Το λεξιλόγιο είναι ανεπαρκές σε σχέση με παιδιά της ηλικίας του.
Δυσκολεύεται να διηγηθεί απλά γεγονότα.
Δεν καταλαβαίνει απλές ιστορίες.
Δε χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, πληθυντικό και προθέσεις.
Η ομιλία του είναι δυσνόητη.
Το παιδί δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα σας και δεν εδραιώνει βλεμματική επαφή με πρόσωπα και αντικείμενα.
Δε συνηθίζει να μιμείται γνώριμες δραστηριότητες όταν παίζει π.χ πως ταΐζει ένα μωρό.
Δεν του αρέσει να παίζει με τα άλλα παιδιά.
Κάνει στερεοτυπικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις του σώματος, του κεφαλιού και των άκρων.
Ασχολείται με ιδιόρρυθμο τρόπο με αντικείμενα και παιχνίδια (μονότονα).
Δε φέρνει κάτι που του ζητήσατε χωρίς να το δείξετε.
Δεν έχει αναπτύξει λόγο και δε σχηματίζει προτάσεις.
Δεν κάνει ερωτήσεις.
Το λεξιλόγιο είναι ανεπαρκές σε σχέση με παιδιά της ηλικίας του.
Δυσκολεύεται να διηγηθεί απλά γεγονότα.
Δεν καταλαβαίνει απλές ιστορίες.
Δε χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, πληθυντικό και προθέσεις.
Η ομιλία του είναι δυσνόητη.
Από 4-6 χρόνων
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια συζήτηση.
Δείχνει να μην κατανοεί έννοιες χώρου-χρόνου.
Δεν μπορεί να κατηγοριοποιεί αντικείμενα π.χ ζώα-φρούτα.
Δεν μπορεί να προφέρει ορθά όλους τους ήχους της ελληνικής γλώσσας.
Δεν μπορεί να διηγηθεί με συνοχή μια ιστορία.
Παρατηρήσετε επαναλήψεις στη ροή του λόγου (επαναλαμβάνει τον πρώτο ήχο ή την πρώτη συλλαβή).
Παρατηρείτε μορφοσυντακτικά – γραμματικά λάθη.
Έχει δυσκολίες στο γραπτό λόγο, δηλαδή στην ανάγνωση και τη γραφή.
Είναι ιδιαίτερα υπερκινητικό.
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην εργασία του.
Δεν αποκρυσταλλώνει και δε γενικεύει τη γνώση.
Δυσκολεύεται στις κοινωνικές σχέσεις με συνομηλίκους.
Η ομιλία του δε συνάδει με τη συζήτηση ή με ερωτήσεις που του κάνετε.
TherapyAct.gr
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια συζήτηση.
Δείχνει να μην κατανοεί έννοιες χώρου-χρόνου.
Δεν μπορεί να κατηγοριοποιεί αντικείμενα π.χ ζώα-φρούτα.
Δεν μπορεί να προφέρει ορθά όλους τους ήχους της ελληνικής γλώσσας.
Δεν μπορεί να διηγηθεί με συνοχή μια ιστορία.
Παρατηρήσετε επαναλήψεις στη ροή του λόγου (επαναλαμβάνει τον πρώτο ήχο ή την πρώτη συλλαβή).
Παρατηρείτε μορφοσυντακτικά – γραμματικά λάθη.
Έχει δυσκολίες στο γραπτό λόγο, δηλαδή στην ανάγνωση και τη γραφή.
Είναι ιδιαίτερα υπερκινητικό.
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στην εργασία του.
Δεν αποκρυσταλλώνει και δε γενικεύει τη γνώση.
Δυσκολεύεται στις κοινωνικές σχέσεις με συνομηλίκους.
Η ομιλία του δε συνάδει με τη συζήτηση ή με ερωτήσεις που του κάνετε.
TherapyAct.gr