Διαφορές των δύο φύλων, εξαιτίας των ορμονών

Η διαφορετικότητα των φύλων εξαρτάται από την παρουσία των ανάλογων ορμονών κατά τη διάρκεια της κρίσιμης περιόδου της ανάπτυξης.
Στα πρώτα στάδια της εμβρυακής ανάπτυξης τα οιστρογόνα συμμετέχουν στη φυλετική διαφοροποίηση του εγκεφάλου. Η τεστοστερόνη, που εκκρίνεται στην πρώιμη νεογνική ζωή, δρα έτσι ώστε να αποθηλεοποιήσει ή να αρρενοποιήσει τις εγκεφαλικές δομές και τη λειτουργία τους.
Πασαρούγα Μαρία
Στα πρώτα στάδια της εμβρυακής ανάπτυξης τα οιστρογόνα συμμετέχουν στη φυλετική διαφοροποίηση του εγκεφάλου. Η τεστοστερόνη, που εκκρίνεται στην πρώιμη νεογνική ζωή, δρα έτσι ώστε να αποθηλεοποιήσει ή να αρρενοποιήσει τις εγκεφαλικές δομές και τη λειτουργία τους.
- Τα αγόρια και τα κορίτσια πριν αποκτήσουν εννοιολογική γνώση των ρόλων των δυο φύλων συμπεριφέρονται διαφορετικά.
- Υπάρχουν εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση των ιδιαιτέρων γνωρισμάτων των δυο φύλων (πατέρας, μητέρα).
- Τα αγόρια είναι πιο διεκδικητικά από τα κορίτσια.
- Τα αγόρια παρουσιάζουν περισσότερη αφοσίωση στους σκοπούς τους και αντιστέκονται στις απαιτήσεις των γονέων τους. Δέχονται μεγαλύτερη πίεση για να αναστείλουν την επιθετικότητα τους.
- Παρουσιάζουν, επίσης, υψηλότερο βαθμό αυτοεκτίμησης, ανεξαρτησία και αντικειμενικότητα.
- Τα κορίτσια δείχνουν προτίμηση σε ερεθίσματα μεγάλης πολυπλοκότητας και παρουσιάζουν πρωιμότερη γλωσσική ανάπτυξη.
- Τα κορίτσια παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανταπόκριση στις κοινωνικές απαιτήσεις, είναι πρόθυμα και χαρακτηρίζονται από υποκειμενικότητα.
- Τα κορίτσια υπερέχουν στα γλωσσικά μαθήματα, ενώ τα αγόρια στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες.
- Τα κορίτσια υπερτερούν στην αναγνωστική δεξιότητα και στη λεκτική ευφράδεια.
- Τα κορίτσια παρουσιάζουν μεγαλύτερη επίδοση στα σχολικά μαθήματα και σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.
- Περισσότερα αγόρια παραμένουν στάσιμα στις τάξεις και παρουσιάζουν υψηλότερο ποσοστό αναγνωστικής δυσχέρειας και διαταραχές λόγου.
- Τα κορίτσια ωριμάζουν ταχύτερα από τα αγόρια.
- Τα αγόρια δείχνουν ανώτερες οπτικοχωρικές και μαθηματικές ικανότητες.
- Οι άνδρες έχουν καλύτερο προσανατολισμό.
- Οι γυναίκες είναι πιο ευαίσθητες στις γεύσεις στην αφή και στους ήχους.
- Τα κορίτσια παρουσιάζουν υπακοή, συμμόρφωση και πραγματοποιούν σκληρότερη και επίμονη εργασία στα σχολικά αντικείμενα.
- Οι άνδρες παρουσιάζονται με μεγαλύτερη συμβολή στον πολιτισμό και εμφανίζονται συχνότερα ως ιστορικά πρόσωπα.
- Σχετικά με τη μάθηση, τα αγόρια εξερευνούν το χώρο γύρω τους, συμμετέχουν σε αθλήματα και εξασκούν τη χωρική τους αίσθηση.
- Αντίθετα, τα κορίτσια διαβάζουν και με αυτό τον τρόπο βελτιώνουν τις λεκτικές τους δεξιότητες.
- Οι άντρες χρησιμοποιούν μια παρορμητική στρατηγική στη λήψη αποφάσεων, ενώ οι γυναίκες προτιμούν ένα πιο διαδοχικό τρόπο λύσεως προβλημάτων και γι΄αυτό είναι πιο αργές αλλά πιο ακριβείς.
- Οι άνδρες είναι πιο ενεργητικοί, επιθετικοί, λιγότερο αγχώδεις και ευαίσθητοι.
- Οι γυναίκες έχουν καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμασίες ταχύτητας αντίληψης (όπως ο απαιτούμενος χρόνος για την αναγνώριση ενός προσώπου), σε αριθμητικούς υπολογισμούς και στη ακρίβεια εκτέλεσης χειρισμών.
Πασαρούγα Μαρία