Μ- εθισμένος Στα Ψώνια
Αγοράζω, Ψωνίζω ξανά και ξανά . . .
Ξοδεύω όλα μου τα χρήματα.
Σε αυτήν την κατάσταση, υποβόσκει μια καταθλιπτικού τύπου συμπτωματολογία. Η αγορά προϊόντων, κυρίως ρούχων ή καλλυντικών, οδηγεί σε προσωρινή ανακούφιση αυτών των συμπτωμάτων (π.χ. στεναχώριας). Μετά όμως, από ένα μικρό χρονικό διάστημα, η λύπη επιστρέφει σε συνδυασμό, με ενοχικά συμπτώματα για το χρηματικό ποσό που δαπανήθηκε.
Η αγοραμανία μαρτυρά την ύπαρξη χαμηλής αυτοπεποίθησης. Οι αγορές αναβαθμίζουν προσωρινά την αυτοπεποίθηση του καταναλωτή που νιώθει πιο ποθητός, πιο ελκυστικός, πιο πλούσιος και ισχυρός.
Ακόμα, η μοναξιά οδηγεί σε επεισόδια υπερκαταναλωτισμού και αγοραμανίας. Κυρίως δε, οι γυναίκες καλύπτουν το σχετικό συναισθηματικό κενό, ψωνίζοντας και ψωνίζοντας . . . Τα ρούχα, τα καλλυντικά και άλλα αντικείμενα αποτελούν κομμάτι ή προέκταση του εαυτού τους.
Οι αγοραμανείς αντιμετωπίζουν αρκετά υπαρξιακά ζητήματα ή αντιμετωπίζουν έντονα προσωπικά προβλήματα. Η αγορά προϊόντων αποτελεί μια τάση φυγής από όλα αυτά και μια προσπάθεια άρνησης αυτών των προβλημάτων.
Στην ουσία, αυτός ο εθισμός δεν διαφέρει από άλλες μορφές εξάρτησης. Κοινό χαρακτηριστικό σε όλες αυτές τις περιστάσεις είναι η αδυναμία ελέγχου της συγκεκριμένης συμπεριφοράς.
Τσαγκαράκης Βαλεντίνος Σπύρος